čtvrtek 26. srpna 2010

Léto 2010


Nezvykle velká vedra provázela letošní trochu pozměněný Rock Master. Arco je totiž pořadatelem světového šampionátu v roce 2011 a letošní závod byl pojatý jako PRE EVENT. Termín v půli července se mnohým moc nezamlouvá, ale pořadatelé slíbili, že soutěže se budou konat převážně ve večerních hodinách, takže i při vysokých teplotách to nebude tak zlý. Letošní kvalifikace žen se lezla od 8 hod ráno, což pro závodnice lezoucí na začátku bylo docela v pohodě. Já jsem se dostala na řadu někdy okolo 11 hod a můžu říct, že ve vedru 35 °C ve stínu se fakt moc dobře bouldry nelezou. Nicméně dala jsem jeden boulder, bohužel až na třetí pokus a skončila jsem těsně za semifinálem na 21.místě.
Po závodech v Arcu jsem zamířila po dvou letech do Francie na velmi dobře obsazené bouldrové závody Tout a bloc v Argentiere la Besseé. (Kousek odsud je moc pěkná lezecká oblast Ailefroide. Doporučuji jak bouldristům, tak i vícedélkovým lezcům.) V kvalifikaci je postaveno 42 bouldrů různých obtížnosí. Čas na jejich přelezení je zhruba 2krát  2 hod (závisí na počasí, letos se druhá část zkracovala). Body se přidělují podle počtu přelezů jednotlivých bouldrů. Podařiilo se mně přelézt pár docela těžkých bouldrů, ale nějak jsem nepočítala se zkráceným časem a nezbyl mně nějak čas na několik lehčích bouldrů. Výsledkem bylo 9.místo ze 47 účastnic. Celkem slušný, ale podle mě to mohlo být lepší.
Následující 4 dny jsem strávila ve švýcarské  bouldrové oblasti Magic wood. Teplota tam oproti minulým dost výrazně klesla a nebýt péřovky, tak nevím. V Magicu jsem byla lézt poprvé, takže jsem první dva dny provozovala trochu "bouldrové turistiky", ale ta nakonec taky neuškodí. Z těžších bouldrů jsem začala zkoušet  "Piranju" - 7C/C+, bouldr v mírně převislé stěně po lištách a na konci s delším krokem do oblejší lišty. Dokázala jsem bouldr vylézt na dve části, ale v celku ještě nepustil.
Z Magic woodu jsem jela na letošní poslední Světový pohár v Mnichově. Závody se konaly na olympijském stadionu při outdoorovém festivalu. Poprvé v letošním roce jsem byla v semifinále a celkově jsem skončila na 19.místě.

1 komentář: